סדנת הרזיה אישית  |  בעיות "נשיות"  |  Isatis Spray – טיפול סיני בגרון להקלה מיידית  |  ניקוי כבד  |  גמילה מעישון  |  



מיתוסים בתזונה
דף הבית >> הבלוג שלנו >> דיאטה ללא קושי >> מיתוסים בתזונה

פריכיות אורז עדיפות על לחם
ישנה מחשבה שגויה שלחם משמין ושעדיף לאכול פריכיות אורז. העניין הוא שכאשר על שתי פרוסות לחם יש מקסימום מקום לשתי כפות ממרח כלשהו, על ארבע פריכיות אורז נוכל בלי לשים לב להגיע גם לארבע כפות ממרח, ואז לא חסכנו קלוריות, שומן או פחמימות.

ההמלצה שלי: הקפידו על לחם איכותי, בדקו שהוא מכיל דגנים מלאים, הציצו לכמות הנתרן בטבלת הסימון התזונתי (רצוי שתהיה נמוכה ככל האפשר) ובחרו את הלחם האיכותי ביותר הטעים לכם. לכל אוהבי הלחם – שלבו אותו בכמות מוגבלת בתפריט היומי.


גרנולה ודגני בוקר הם דבר נפלא

לא, לא ולא. הם רק נראים בריאים. הם מכילים ברובם כמות גדולה של סוכרים ושל שומנים. אומנם הם מתהדרים באיכות הדגנים המלאים, אך אין מדובר במזון בריאות ובוודאי שלא במזון שיקדם אתכם בתהליך הירידה במשקל.

ההמלצה שלי: אם ממש מתחשק לכם לשלב מדי פעם גרנולה בתפריט, הכינו גרנולה ביתית ובריאותית בעצמכם, הכניסו למתכון שיבולת שועל, פירות יבשים טבעיים, זרעים ואגוזים, הקפידו להמתיק אותה עם מעט דבש, סילאן טבעי או ממתיק מלאכותי נוזלי על בסיס סוכרלוז, השתמשו במעט שומן איכותי כמו טחינה או שמן צמחי נוזלי.


מזונות לייט טובים לדיאטה

אל תתפתו לאכול מוצרים שעל האריזה שלהם כתוב "לייט" (רטבים לסלט) או "מופחת קלוריות" (חמאה או מיונז). הסימון הזה מעיד שהמוצר מכיל עד שני שלישים מכמות הקלוריות שיש במוצר המקורי. גם מוצר הלייט עלול להיות עשיר בקלוריות. חמור מכך: לא פעם הוא טעים פחות, וכדי להרגיש את טעמו ניאלץ לשים ממנו יותר. אז מה הרווחנו מזה?

ההמלצה שלי: השתדלו להמעיט במזונות שמנים כמה שאפשר, ואם ממש מתחשק - אכלו מעט מהמוצר המקורי. אם אהבתם את המוצר גם בגרסתו המופחתת, עדיין יש להקפיד על אכילת כמות קטנה.


אוכל מוכן שאינו דורש טיגון הוא מצוין

גם הצ'יפס וגם השניצל המוכנים טוגנו לפני שהוקפאו, כך שאם אכלתם צ'יפס מוכן שרק חיממתם בטוסטר, לא הרווחתם בריאות ולא חסכתם בקלוריות.

ההמלצה שלי: האם מדי פעם, כאשר אתם מכינים שניצל וצ'יפס לילדים, מתחשק לכם גם? שבו, תאכלו איתם, הקפידו על כמויות סבירות ואל תשכחו את סלט הירקות בצד.


חטיף ללא כולסטרול אפשר לאכול בלי חשבון

חטיפים כשמם כן הם - חוטפים אותם בלי חשבון, כך שבדרך כלל אינכם שמים לב שאכלתם שקית שלמה של החטיף או נישנשתם מזו של הילד. אם החטיף לא מטוגן או ללא כולסטרול, מופחת שומן או מחיטה מלאה - אין בכך כדי להעיד על טיבו.

ההמלצה שלי: המעיטו באכילת חטיפים בכלל. אם אינכם רואים אפשרות אחרת, תבחרו בחטיפים הכי פחות גרועים כמו בייגלה או פופקורן (מומלץ שתכינו בעצמכם ללא חמאה או מרגרינה). התחליף הבריא יכול להיות אדממה או פולי סויה קפואים.


גלידת סורבה וארטיק קרח ידידותיים לדיאטה

מדובר בשני ממתקים מרעננים המכילים 0% שומן, אך מכילים כמויות סוכר לא מבוטלות.

ההמלצה שלי: כאשר אתם בוחרים גלידה, שימו לב לכמות השומן ולכמות הסוכר שהמוצר מכיל. היום יש היצע רחב של גלידות טעימות דלות בשומן ודלות בסוכר. תוכלו לשלבם בכמות מוגבלת בתפריט היומי.


פירות הם תחליף לארוחה

אנחנו, אנשי התזונה, בעד פירות, אבל גם כאן אין צורך להפריז. פירות הקיץ מפתים מאוד, ולא פעם תעדיפו קערת פירות עשירה בסוכרים על חשבון ארוחה עיקרית המכילה את כל אבות המזון.

ההמלצה שלי: אכלו שתיים עד שלוש מנות פרי בין הארוחות ולא במקומן. אם קשה לכם לעמוד בפיתוי, אל תכניסו הביתה את כל הסופר, אלא רק שניים עד שלושה סוגים שונים.

ולסיום, תשעה טיפים לירידה במשקל:
• הקפידו על אכילה מסודרת, כל שעתיים עד ארבע שעות.

• השביעו את קיבתכם בארוחה עיקרית (בוקר, צהריים או ערב) או בארוחת ביניים (פעמיים־שלוש ביום).

• הקפידו על הכמויות בכל ארוחה.

• שתו 10 כוסות מים ביום והימנעו משתייה מתוקה.

• איכלו פירות וירקות.

• הפחיתו בממתקים ובחטיפים.

• איכלו מזונות עשירים בסיבים תזונתיים.

• הקפידו על אכילת דגנים מלאים, שומן טוב ומזון דל בסוכר ובשומן רווי.

• אל תשכחו פעילות גופנית לפחות ארבע פעמים בשבוע.

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



צור קשר | מפת האתר  | תקנון האתר

* תוספי התזונה שבאתר זה אינם מיועדים לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעת מחלות, ואין לראות בכתוב בפרסום זה כייחוס של סגולות אלו לתוספי תזונה אלו ואינם מהווים תחליף לטיפול רפואי כל שהוא. כל המידע שנרשם באתר זה נלקח מסיפרות מקצועית ברפואה הסינית ומסתמך על נסיון עתיר שנים  
הן בעולם והן במרפאתינו.
 

 

מנוהל על ידי marcomonline הקמת עסקים באינטרנט