סדנת הרזיה אישית  |  בעיות "נשיות"  |  Isatis Spray – טיפול סיני בגרון להקלה מיידית  |  ניקוי כבד  |  גמילה מעישון  |  



סימפסיוליזיס simphysiolisis
דף הבית >> הבלוג שלנו >> סימפסיוליזיס simphysiolisis
סימפיזיוליזיס
(21/08/2005)
מאת: גלי בר און
אחת מתופעות ההריון היא כאבים שונים. כאשר את חשה כאבים באיזור המפשעה, מפרקי האגן והירך, ייתכן ומדובר בתופעה הנקראת "סימפליוזיס"

 
   
 
 

מה זה?
סימפיזיס פוביס הינו הסחוס המחבר בין עצמות האגן מלפנים, באזור שמתחת לשערות הערווה. יחד עם שני המפרקים שנמצאים בין עצמות האגן לסקרום, הסימפיזיס פוביס מממלא תפקיד חשוב בהחזקת האגן באופן יציב בזמן פעילות, בכל תנוחה אשר בה מעורבות הרגליים. אם המפרק אינו מחוזק היטב ברצועות, הוא אינו מתפקד ביעילות ונוצר לחץ על מפרקי האגן הבא לידי ביטוי בכאב במקומות האופייניים: מפשעה, ירך, מפרקי האגן, כאבי גב ועוד.
במהלך ההיריון מופרשים הורמונים שונים, כגון הרלקסין, המרככים את הסחוס ומגמישים את רצועות הגוף כדי לאפשר לאגן להתרחב  ולהימתח במהלך הלידה. המטרה היא לאפשר לתינוק לעבור בתעלת הלידה מבלי לגרום לנזקים באגן. לרוב, התהליך אינו מלווה בכאב, אך במקרים בהם ההתרחבות היא גדולה מהממוצע, חווה האישה ההרה  כאבים בעצם החיק ו/או כאבי גב, שהם הסימן הבולט ביותר לתופעה הנקראת סימפיזיוליזיס. הכאבים יכולים להופיע החל משבוע 12 להריון ועד לאחר ההיריון. ייתכן ואישה תחווה את הכאב בהריון אחד ולא באחר, ייתכן והכאב יופיע רק לאחר הלידה. תופעה זו יכולה להביא לכך שהליכה, טיפוס מדרגות, התהפכות במיטה יהיו פעולות קשות לביצוע ולפעמים אף בלתי אפשריות.
גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שייתכן וטראומה, כמו הריונות מרובים, עוברים גדולים תאונה ועוד, שגרמה בעבר לבעיה באזור תתעורר מחדש. אם בעבר הגוף "פתר" את הבעיה, ולכן היא לא הורגשה, כעת משנוצרו תנאים חדשים האיזון העדין מופר והנזק מוחמר עד לכדי הופעת הסימפיזיוליזיס.
 
סימנים:
כאבים באזור המפשעה - רגישות המפשעה למגע, כאבי גב תחתון, כאבים בעכוז, כאבי ברכיים, ירך ובמפרק הירך ועוד.
קשיים בשינויי תנוחה– במיטה, כניסה ויציאה ממכונית, קושי להתיישב או להיעמד
קשיים בתפקוד יומיומי - קושי להתלבש, קושי להתכופף, קושי בהרמת חפצים כבדים, קושי בהתחלת הליכה בעיקר לאחר מנוחה, ועוד.
תחושה כאילו הירך יצאה ממקומה.
 
אבחון:
האמצעים הרפואיים לזיהוי ואבחון הם בדיקת אולטרסאונד במהלך ההיריון, צילום רנטגן לאחר הלידה או סריקת MRI. לעיתים לא  יהיה ניתן להבחין בחריגות, ולפעמים ניתן יהיה לזהות את המרווח בין עצמות החיק.
אבחון בייתי - הניחי את אצבעך על העצם שנמצאת במשולש הערווה, בקו האמצע ולחצי. לחצי גם בצידי קו האמצע. במידה וחשת כאב חזק ולחץ חזק בקו האמצע אך לא בצדדים , יתכן ומדובר בסימפיזיוליזיס. בכל מקרה, מומלץ לפנות לרופא המטפל לשם אבחון ודאי של התופעה והתייעצות לגבי אפשרויות הקלת הכאב.
 
דרכי טיפול והקלה:
לרוב ירשום הרופא משככי כאבים. במצבים חריפים הרופא ירשום טיפולי פיזיותרפיה.
דרכים נוספות הן קשירת אזור האגן בחגורת בטן או צעיף, הפחתת פעילות גופנית ונשיאת משאות כבדים כגון: שקיות מהסופר, ילדים גדולים וכדומה. נדרשת מנוחה רבה אך לא מוגזמת כדי לא לגרום להחמרת המצב, הימנעות מעמידה ממושכת, נעילת נעליים נוחות. הימנעות מתנוחות פיסוק, כגון ישיבה מזרחית.
תמיכה ועזרה מהסביבה הקרובה חשובה מאד! דעי לקבל את העזרה המוצעת לך!
מהרפואה האלטרנטיבית: דיקור, כירופרקטיקה, אוסטאופתיה, רפלקסולוגיה, שיאצו, ארומתרפיה, יוגה, יוכלו להקל על הכאב.
תרגילים נוספים שיכולים להקל מעט על הכאב:
לעמוד בפיסוק קל, כפות רגליים פונות פנימה, ידיים נשענות על הירכיים. לנשוף תוך כדיי קימור הגב ולשאוף תוך כדיי קיעור הגב.
עמידת 6, השענות על האמות (כך שהישבן גבוה מהבטן - > מוריד לחץ ועומס מהאגן).
שכיבה ליד קיר, העמדת הרגליים על הקיר והרמת האגן. (חצי גשר)
 
אמצעים נוספים להקלה:

* הנחת כרית בין הירכיים בשכיבה.

* הנחת כרית מתחת לבטן בשכיבה על הצד.

* הקפדה על תנוחות רגליים וירכיים מקבילות וסימטריות.

* מצעי  ופיג'מת משי וסאטן יכולים להקל בתנועה במטה.

* שחיה מקלה ומשחררת לחץ מהמפרק, אך הימנעי משחיית חזה – תנועת הרגליים יכולה להוסיף מתח למפרקי האגן.

* התעמלות אירובית במים או ריצה במים עמוקים (נתמכים במצוף או בדופן הבריכה).

* עמידה סימטרית, חלוקת משקל שווה על שתי הרגליים.

* בצעי פעולות יומיומיות כמו, בישול, קיפול כביסה, התלבשות בישיבה.

* הנחת משטח חלקלק על מושב הרכב תעזור בכניסה ויציאה מהמושב.

* תנועה איטית, צעדים קטנים ולא חדה ופתאומית תקל על הכאב.  התחילי תנועה ברגל הפחות כואבת.

* קיום יחסי מין אפשרי גם עם סימפיזיוליזיס – מצאי את התנוחה הנוחה לך ביותר והיעזרי בכריות במידת הצורך.

* שימוש במכשיר טנס  (TENS) יכול להקל גם הוא על הכאבים.

* תרפיה תנועתית מתחום שיטת אלכסנדר ופילאטיס.

הקשיבי לגופך!
תכנון הלידה:
1. סמוך למועד הלידה מדדי את טווח הפיסוק המקסימלי עבורך בו אינך חשה כאב. שכבי על גבך כשהברכיים מכופפות ופסקי הברכיים עד לנקודת הכאב. את הרווח מדדי בסרט מדידה ורשמי לך כדי שתוכלי לעדכן על כך את המיילדת בזמן הלידה.
2. היי זהירה בתנוחות הלידה. ישנן תנוחות המומלצות יותר ליולדות הסובלות מסימפיזיוליזיס.
            - הימנעי מלידה על הגב.
            - הימנעי מלידה בתנוחת חצי ישיבה.

            - השתמשי בתנוחות אלטרנטיביות: תנוחות עמידה, כריעה, עמידת שש וכדומה (היעזרי בתנוחות המוצעות בספר לידה פעילה)
3. עדכני את הצוות המיילד בעניין הסימפיזיוליזיס, באילו תנוחות את מעוניינת ללדת, ומה הוא טווח התנועה והפיסוק המקסימאלי שלך. העזרי במלווה שלך להקפדה על טווח הפיסוק המקסימלי במהלך הלידה, תוך תמיכה, במידת הצורך ברגלייך.
4. הימנעי עד כמה שניתן מהתערבויות בלידה כגון, וואקום ומלקחיים, בדיקות וגינאליות מרובות, פקיעת מים מוקדמת.
5. הימנעי עד כמה שניתן מאפידורל. כשאזור האגן רדום יהיה לך קשה להרגיש את טווח הפיסוק המקסימאלי עבורך. כמו כן, הימנעות מאפידורל תפחית את הסיכוי לשימוש בוואקום ומלקחיים.
6. אם אין אפשרות להימנע מתהליכים הדורשים פיסוק, השתדלי לפסק פיסוק לא רחב מידי, בטווח המקסימום שלך.
 
 לסיכום:
ניתן להקל על כאבים הנגרמים מסימפיזיוליזיס בדרכים שונות. לכל אישה תתאים הדרך שלה, הקשיבי לגופך. ברפואה האלטרנטיבית, חשוב לפנות למטפל המוסמך לטיפול בנשים הרות המכיר את הבעיה ואת אופן הטיפול בה. חשוב להתייעץ ברופא המטפל ולעדכן את הצוות בחדר הלידה. מומלץ להתייעץ עם דולה או מיילדת לפני הלידה, המכירה את התופעה ויכולה להמליץ לך על תנוחות ללידה וטיפים נוספים לנכתב פה כדי להימנע מנזק למפרקי האגן.
 
אין לראות במאמר זה תחליף להתייעצות רפואית, המאמר מיועד לערוך מעט סדר בעניינים ולתת טיפים ראשונים להקלה והתמודדות עם סימפיזיוליזיס.
 
 
הערה שלי: יש דרכים רבות לטפל בבעיה, רפואה סינית נותנת מענה רחב ויעיל במגוון שיטות
לקביעת פגישה ייעוץ : 0522531596
 
כותבת המאמר:
גלי בר-און   050-7654902
רפלקסולוגית מלווה בלידות, מדריכת הכנה ללידה,
מדריכת הורים לרפלקסולוגיה ועיסוי תינוקות

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



צור קשר | מפת האתר  | תקנון האתר

* תוספי התזונה שבאתר זה אינם מיועדים לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעת מחלות, ואין לראות בכתוב בפרסום זה כייחוס של סגולות אלו לתוספי תזונה אלו ואינם מהווים תחליף לטיפול רפואי כל שהוא. כל המידע שנרשם באתר זה נלקח מסיפרות מקצועית ברפואה הסינית ומסתמך על נסיון עתיר שנים  
הן בעולם והן במרפאתינו.
 

 

מנוהל על ידי marcomonline הקמת עסקים באינטרנט